Vánoce jsou konečně za námi. Sice jsou to svátky klidu, pokoje a dobrého jídla, ale většina lidí se během těchto svátků začne pořádně nudit. Odpočíváme většinou jenom na Štědrý den, ale to je skutečně první i poslední den, kdy o odpočinek stojíme. Většinou už jsme následně odhodlaní něco dělat. Navíc toužíme shodit ta kila navíc, která jsme během byť jednoho dne nabrali. Tím nejlepším workoutem může být nakupování – vždyť povánočních slev je všude habaděj!
Na povánoční výprodeje se těší nejen ženy, které obvykle zamíří do obchodů s oblečením, ale i pánové, kteří zamíří hlavně do obchodů s elektronikou nebo s podobnými produkty. Jenže každý by se měl mít na pozoru – ne všechny výprodeje jsou skutečně dobré. Některé slevy jsou jenom pasti, které na nás nastražili obchodníci.
Pozor na kamenné, ale i internetové obchody
Slevy jsou nyní nejen v kamenných, ale hlavně i v internetových obchodech. V obou obchodech se však velice často vyskytují i takzvané slevové triky, na které bychom si měli dávat skutečně velký pozor. Největší pozor bychom si měli dávat hlavně u slev, které nám slibují slevy až 80 procent. Právě to jsou obvykle akce, které nejsou nakonec tak výhodné, jak se na první pohled může zdát.
V čem spočívají slevové triky?
Slevové triky se většinou nesou ve znamení toho, že obchodníci slevu počítají z ceny, kterou před zlevněním navýšili. Sice si myslíte, že původně stál svetr pět set, ale obchodníci si svetr před slevou ocenili znovu – například na tisícikorunu. Sleva je pak sice na pohled velká, ale zaplatíte třeba 450 korun.
Podle expertů by měli být zákazníci skutečně obezřetní. Přece jenom jsou slevy jenom záměrným marketingovým tahem na zákazníka. Zákaznici často až pozdě přijdou na to, že se jedná o klamavé obchodní praktiky, ale poté už bohužel nemohou zboží vrátit.