Jak upravit motorku na závody? 

Pokud už za sebou máte pár set kilometrů v sedle své milované motorky, možná už vás napadlo, že byste se chtěli pustit i na okruh. Závodit na oficiálních tratích je mnohem bezpečnější než trhat rekordy na okresních silnicích, avšak stále vyžaduje zkušenosti a rozvahu. 

V první řadě si zjistěte, zda pravidla závodu nestanovují nějaké standardy na moto oblečení. Možná budete smět používat jen předepsané chrániče na motorku nebo speciální závodní rukavice na motorku, abyste předešli úrazům. 

Co z motorky sundat? 

Pak můžete začít připravovat motorku odmontováním všeho, co nebudete potřebovat. Jedná se především o zrcátka, světla a originální kapotu, kterou nahradíte závodní. Co byste naopak měli zvážit na motorku přidat je pevný sportovní stojan a závodní rychlořazení, díky kterému bude motorka rychlejší a podvozek se nebude namáhat přenosem váhy. 

Co vyměnit? 

Co se týče pneumatik, alespoň ze začátku není nutné investovat do profesionálních závodních. Vystačíte si se standardními sportovními pneumatikami, u kterých se ale budete muset přesně držet tlaku doporučeného výrobcem. Pneumatiky kupujte zásadně nové a nesjeté. A pokud si to časem s těmi závodními pneumatikami přeci jen rozmyslíte, nezapomeňte k nim přikoupit ještě stojan a ohříváky. 

Na okruhu je pochopitelně nejdůležitější rychlost, ale mít kvalitní brzdy také není od věci. Opletené brzdové hadice se ani při extrémním zatížení neroztahují, a tak nekolísá tlak. Výběr brzdových destiček je na vás a na vašich preferencích. 

Poslední částí, kterou byste měli vyměnit, jsou řídítka. Ta klasická se většinou nedají roztáhnout a ani nejsou opatřená závodními gripy, které lépe padnou do ruky. Naopak není nutné měnit podvozek motorky za závodní, na rychlost při špatné technice jízdy stejně nebude mít zásadní vliv. Pokud se závoděním teprve začínáte, nevyplatí se vám ani nové pružiny.